بازگشت به فرم جستجو »

نمایش نتایج جستجو برای

نویسنده: محمدرضا هاشمی


موارد یافت شده: 72

1 - A critical look into Iranian EFL University Students' Critical Thinking and Argumentative Writing (چکیده)
2 - مبانی معناشناختی نقد ترجمه در ایران معاصر (1320-1357) (چکیده)
3 - Categorization of the Fiction Translation Expectancy Norms to Iranian Undergraduate Readership (چکیده)
4 - مطالعه توصیفی فرایند ترجمه مترجمان انگلیسی تازه کار ایرانی (چکیده)
5 - بررسی مبانی نقد سبک شناختی در سنت ترجمه در ایران معاصر (1320-1357) (چکیده)
6 - Construction and Validation of the Translation Teacher Competency Test (TTCT) (چکیده)
7 - یادگیری باواسطه در آموزش ترجمه انگلیسی به فارسی (چکیده)
8 - Exploring Stance and Engagement Features in Discourse Analysis Papers (چکیده)
9 - A Cross-Disciplinary Move Analysis of Research Article Abstracts (چکیده)
10 - A contrastive study of generic organization of doctoral dissertation Acknowledgements by Iranian Students Across Humanities SUB-DISCIPLINES (چکیده)
11 - تفکر انتقادی و ترجمه: بررسی ارتباط میان مهارت تفکر انتقادی و توانایی در ترجمه (چکیده)
12 - مقایسه سازه‌های پرسشنامه ویژگی‌های مدرسان موفق زبان با مدرسان موفق ترجمه (چکیده)
13 - The Analysis of the relationship between gender, the theoretical Knowledge of of translation and practical skills (چکیده)
14 - The Analysis of the Relationship between the Theoretical Knowledge of Translators and Their Practical Translation Skills: An Evaluation of Graduate Translation Courses (چکیده)
15 - Demographics of English Translation Program: A Case Study of Iranian Undergraduates (چکیده)
16 - The Place of Translation Technologies in Iranian Translator Training Programs (چکیده)
17 - Specifying the Underlying Constructs of Home Culture Attachment Scale (چکیده)
18 - تحلیل گفتمان انتقادی هویت ایرانی درشاهنامه فردوسی (مورد مطالعه: داستان سیاوش) (چکیده)
19 - مقایسه مرز بندیهای فرهنگی - اجتماعی (چکیده)
20 - The coronotopical nature of identity construction: Case studies of narrative identities of EFL teachers (چکیده)
21 - Critical discourse analysis and critical thinking: An experimental study in an EFL context (چکیده)
22 - Exploring Metadiscourse Markers in Persian News Reports (چکیده)
23 - اسلوب نوشتار نامه‌های فارسی، توصیف و طبقه‌بندی گونه نامه (چکیده)
24 - تحلیل محتوای هویت ایرانی در داستان سیاوش شاهنامة فردوسی (چکیده)
25 - English for B. Sc. Students of Physical Education in Iran: A Study of Perception of English Needs and Effectiveness of ESP Textbooks (چکیده)
26 - A Contrastive Study of “Pro-form” Substitutions in English and Persian With Reference to Translation Practice (چکیده)
27 - THE EFFECT OF METADISCOURSE ON EFL LEARNERS’ READING COMPREHENSION (چکیده)
28 - Learners‟ Attributional Beliefs in Success or Failure and Their Performance on the Interchange Objective Placement Test (چکیده)
29 - Does Critical Thinking Enhance EFL Learners’ Receptive Skills (چکیده)
30 - Emotional Intelligence and Self-Efficacy: A case of Iranian EFL University Students (چکیده)
31 - Self-correction among Iranian EFL Learners: An Investigation into their Preferences for Corrective Feedback (چکیده)
32 - A Cross-Cultural Analysis of Hemingway s Cat in the Rain for The Iranian EFL Context (چکیده)
33 - A Process-oriented Evaluation of EFL Writing Tasks in FCE/CAE Preparation Courses versus IELTS/TOEFL Courses of Iran (چکیده)
34 - Writing through literature: A Novel Approach to EFL Writing Instruction (چکیده)
35 - ترجمه و تحولات زبانی: بررسی تحولات زبانی و فرازبانی در ترجمه‌های فارسی رمان‌های جورج اورول (چکیده)
36 - تحلیل روایت شناختی ویژگی‌های سبک تاریخ نگاری بیهقی در چارچوب نظریه هوش داستانی (چکیده)
37 - بررسی ساز و کار‌های هوش داستانی در نثر روایی آوینی (چکیده)
38 - The effect of keyword versus semantic mapping methods on vocabulary retention of Iranian intermediate EFL learners (چکیده)
39 - واکاوی بازخوردها و اظهار نظرهای معلمان ترجمه بر ترجمه دانشجویان (چکیده)
40 - On the transfer of culture-specific terms in dubbing: A case study (چکیده)
41 - Demographics of English Translation Program: A casee stuidy of IRanian undergraduates (چکیده)
42 - Learners evaluation of EFL writing tasks in Iran ESOL exam preparation courses (چکیده)
43 - Critical Translation Anthologies and the Case of Literary Translation in Iran (چکیده)
44 - Dialogical Interaction in Formal and Informal Contexts: A Study in an EFL Situation (چکیده)
45 - بررسی مقایسه‌ای ترجمه استعاره و تشبیه مطالعه موردی: «مزرعه حیوانات و 1984 جرج اورول» (چکیده)
46 - واکاوی بازخورد اظهار نظرهای معلمان ترجمه بر ترجمه دانشجویان (چکیده)
47 - Analysis of Academic Discourse: Insights for Teaching Grammar (چکیده)
48 - Analysis of Academic Discourse: Insights for teaching Grammar (چکیده)
49 - Feasibility of functional approach to EFL Teaching in Iran (چکیده)
50 - An Attribute-Treatment Interaction Study: Lexical set vs. Semantically-Unrelated Vocbulary Instruction (چکیده)
51 - بازسازی زبان عامیانه (چکیده)
52 - On the Functional-Notional Approach to Teaching English to Iranian Students (چکیده)
53 - ملاحظاتی در باره ترجمه شعر (چکیده)
54 - دلالت واژگانی (چکیده)
55 - ملاحظاتی در باره نقد ترجمه شعر (چکیده)
56 - فن یا تاریخ ترجمه؟ (چکیده)
57 - تکنیک‌های آموزش ترجمه (4): آموزش جنبه‌های مختلف فعل (چکیده)
58 - تکنیک ‌های ترجمه (3): ترتیب کلمات و مرجع ضمایر (چکیده)
59 - تکنیک‌های آموزش ترجمه 2 (چکیده)
60 - تکنیک‌های آموزش ترجمه 1 (چکیده)
61 - مراحل ابتدایی ترجمه (چکیده)
62 - عوامل و مراحل ترجمه (چکیده)
63 - روش‌های ترجمه عناصر متفاوت فرهنگی (چکیده)
64 - نام و موضع معرفتی حوزه تحقیقات ترجمه (چکیده)
65 - برنامه آموزش فارسی در دانشگاه‌های بنگلادش در بوته‌ی نقد (چکیده)
66 - The Role of Islam in the Dialog of Civilizations (چکیده)
67 - بررسی کارآیی تدریس واژگان به دوروش «مجموعه مرتبط معنایی» و «مجموعه غیر مرتبط معنایی» (چکیده)
68 - تدریس دستور زبان انگلیسی بر مبنای تحلیل کلام در متون علمی (چکیده)
69 - کاربرد یافته‌های زبان شناسی در ترجمه (چکیده)
70 - An Aptitude-Treatment Interaction Study of Vocabulary (چکیده)
71 - The Role of Islam in the Dialogue of Civilizations (چکیده)
72 - Elements of an Islamic University (چکیده)
لینک های پیشنهادی

 

30 جستجوی اخیر